czwartek, 18 października 2012

ZUPA KREM Z ZIEMNIAKÓW Z CHILLI




Odkąd parę lat temu w mojej kuchni pojawił się blender, zwykłe zupy zaczęły być zupami kremami. Oczywiście nie będę robić kremu z krupniku czy "świętej ogórkowej" mojej Mamy (naprawdę pyszna), ale pozostałe czemu nie? :) Dodatek papryczki chilli sprawia, że zupa świetnie rozgrzewa i przyjemnie piecze w język. Przygotowanie jej (gdy mamy gotowy bulion lub ekologiczne kostki bulionowe) jest naprawdę szybkie. Bardzo dobrze smakuje z grzankami czy po prostu świeżym pieczywem. U mnie z jeszcze ciepłą foccacią (przepis tutaj).


SKŁADNIKI:


  • 1 litr bulionu
  • 2 cebule
  • 6 ziemniaków
  • 1 papryczka chilli
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz, słodka papryka

Cebulę obrać, pokroić w kostkę. Papryczkę oczyścić z nasion, pokroić w paski. Cebulę i papryczkę podsmażyć na oliwie. Dodać obrane, pokrojone w kostkę ziemniaki, smażyć 2-3 minuty. Zalać bulionem, gotować na małym ogniu, aż zmiękną ziemniaki (około 15 minut). Zmiksować blenderem. Dodać przyprawy do smaku. Podawać z grzankami, pieczywem.

Smacznego :)





4 komentarze :

ola in the kitchen

A ja jestem taka głodna a tu takie pyszności :} mniam...

Droczilka

Rozgrzewająca, pyszna zupa na jesienne chłody....

Panna Malwinna

Uwielbiam kremowe zupy. Śliczne zdjęcia;)

pozdrawiam ciepło

Malwinna

Ivka

Zupy kremy zawsze mi smakują, dodatek chilli jeszcze podkręca i tak pyszny smak :)