czwartek, 15 listopada 2012

BABKA MAJONEZOWA




Przepis na tą babkę dostałam parę lat temu, kiedy po jej spróbowaniu nie chciałam uwierzyć, że zawiera majonez :) Wypiek jest z gatunku łatwe, szybkie i przyjemnie (w sam raz dla niespodziewanych gości czy na napad słodkiego małego głoda ;) Zapewniam, że majonezu naprawdę nie czuć, ale ważne, żeby użyć delikatnego w smaku (majonez dekoracyjny lub podobny będą akurat). Idealny wypiek do popołudniowej kawy czy herbaty.



SKŁADNIKI: (mała keksówka)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek alkoholu (wódka, rum, w zależności od preferencji)
  • 6 łyżek majonezu
  • 3 łyżeczki kakao





Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszać. Wlać alkohol, dodać majonez, wymieszać. 3/4 ciasta wlać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Do pozostałego ciasta dodać kakao, wymieszać. Ciemne ciasto wlać na środek jasnej części ciasta (lub wykonać zygzaki).
Piec w temperaturze 180C (termoobieg) około 40 minut (do suchego patyczka).

Smacznego :)






















5 komentarze :

kasiac

Piękna babka! Uwielbiam takie wypieki:)

ZuzikZuzu

Z przyjemnością informuję, że nominowałam Twój blog do zabawy Liebster Blog
http://studenteat.blogspot.com/2012/11/libster-blog.html
Będzie mi miło, jeśli przyłączysz się do zabawy. Pozdrawiam :)

Urszula - Proste potrawy

Znam taki przepis, smaczniutka taka babeczka :)

Evela

muszę wypróbować.. wygląda ciekawie

mopswkuchni

Ja też jestem jej fanką, na święta będzie na bank!