środa, 21 listopada 2012

DOMOWY MAKARON





Pamiętam, jak byłam mała, Mama bardzo często do niedzielnego rosołu robiła domowy makaron. Był porozwieszany na krzesłach, porozkładany na stolnicy, a ja próbowałam go podjadać :) Do dzisiaj nie przepadam za rosołem ;), ale jestem fanką makaronu, zwłaszcza domowego. Przepis jest banalnie prosty- na 1 osobę 100 g mąki i 1 jajko. Próbowałam z mąką pszenną typ 500 czy 550, ale ciasto nie było tak gładkie i elastyczne, jakbym sobie życzyła. Dopiero zakup włoskiej mąki typ 00 ułatwił sprawę. Makaron można bez problemu wałkować na stolnicy i kroić w potrzebne kształty, ale jeśli często na stołach goszczą dania makaronowe, to maszynka baaaardzo ułatwi życie. Testowałam już tagliatelle, była domowa lasagne i używałam przystawki do ravioli. Jest super! Dobrej zabawy z makaronem Wam życzę! :)



SKŁADNIKI:

  • 200 g mąki (typ 00)
  • 2 duże jajka




Mąkę wsypać do miski, zrobić zagłębienie.Wbić w zagłębienie jajka, dokładnie wymieszać. Zarabiać ciasto, aż będzie gładkie i elastyczne (10-15 minut). Zawinąć w folię spożywczą, odłożyć na 30 minut. Cienko wałkować, w razie potrzeby podsypując mąką. Gotowy makaron można wysuszyć i przechowywać w papierowych torebkach lub świeży od razu gotować (pamiętając, że  czas gotowania będzie krótszy niż w przypadku makaronu suszonego lub kupionego w sklepie).

Smacznego :)







5 komentarze :

Aga

Nigdy sama nie robiłam, ale ostatnio zaczynam myśleć by spróbować własnoręcznie:)

mopswkuchni

A gdzie kupiłaś tę mąkę włoską? Szkoda, że nie mam takiej maszynki, może Mikołaj się nade mną zlituje :P

Ciachomania

Ja miałam w tym roku wcześniej Mikołaja :) Mąkę udało mi się kupić w Piotrze i Pawle.

ola in the kitchen

Uwielbiam domowy makaron :]

Mała kuchareczka

Jakie sliczne pierożki i taki makaron domowy super !!
Najlepszy jest :)
Zapraszam do siebie przy okazji :)
http://kuchareczkamala.blogspot.com