środa, 7 listopada 2012

SAŁATKA ZE SZPINAKIEM I FETĄ





Do pewnych smaków trzeba dojrzeć. U mnie tak było ze szpinakiem. Jak byłam mała, delikatnie mówiąc nie byłam fanką, a teraz? Lubię go ze wszystkim: z makaronem, w postaci puree,  składnika nadzienia czy też świeży jako podstawa sałatki. No i na dodatek jest bardzo zdrowy :) Ta sałatka  powstała spontanicznie na zasadzie sprzątania lodówki :) Zostało parę oliwek, pyszna oryginalna feta, parę sardynek. Z czosnkowymi grzankami to bardzo pożywny posiłek.

SKŁADNIKI: (na 2 osoby)

  • 100g baby szpinaku
  • 3 pomidory
  • 1 ogórek zielony
  • 8 czarnych oliwek
  • 100g sera feta
  • puszka sardynek
  • oliwa z oliwek
  • oregano, czosnek granulowany
  • grzanki czosnkowe

Szpinak umyć i odsączyć. Warzywa i ser pokroić w sporą kostkę, oliwki przepołowić, sardynki podzielić na części. Składniki przełożyć do miski, polać oliwą, doprawić oregano i czosnkiem. Wymieszać. Podawać z grzankami.


Smacznego :) 






7 komentarze :

Ivka

Nie jadłam takiej sałatki, ale patrząc na składniki (w tym mój ukochany szpinak) domyślam się, że była pyszna

Evela

oj ten przepis nie dla mnie, choć myślę że jak go zmodyfikuję to będzie gites ( nie znoszę sardynek) hehe.

Ja do szpinaku dojrzałam dopiero tego roku i mogę się zajadać nim bez końca, a połączenie szpinaku z kuskusem okazało się genialne :)

Czekam na jakiś kuskusowy przepis ....

Ciachomania

Bez sardynek też dobre :) Nigdy nie próbowałam szpinaku z kuskusem, ale brzmi pysznie! Muszę spróbować! :)

ola in the kitchen

Uwielbiam sałatki tylko wykluczyła bym sardynki. Może jakaś inna rybka by pasowała?

Evela

Wypróbowałam szpinakowo kuskusowe kotleciki panierowane w siemieniu lnianym i jak dla mnie były ekstra, ale specem od gotowania nie jestem :)

Ciachomania

Niestety w tym szablonie nie mam opcji "odpowiedz na komentarze" (czekam na jakąś dobrą duszę, żeby wprowadziła odpowiednie zmiany :), więc piszę w nowym komentarzu. Olu- myślę, że tuńczyk też byłby dobrą kombinacją, co do łososia to trudno powiedzieć :) Ewelinko- Twoje kotleciki brzmią pysznie- koniecznie poproszę przepis! :)

gotujzkasia

Też jestem fanką szpinaku. Twoja sałatka na pewno była pyszna :)