środa, 12 grudnia 2012

PIEROGI Z DYNIĄ I FETĄ






Uwielbiam pierogi i od niedawna także dynię. Połączenie tych smaków było tylko kwestią czasu :) Do nadzienia dyniowego dodałam fetę, dzięki czemu nadzienie jest przyjemnie wyraziste. W zimie z zakupem dyni jest ciężko, ale używam tutaj dyniowego puree, które świetnie się mrozi i przechowuje. Przepis na puere jest w przepisie na dyniowe ciasto z mascarpone. Jeśli pierogi podamy polane masłem z aromatem czosnku i posypane świeżo startym parmezanem, będziemy mieć niebanalny i pyszny obiad!


Ciasto pierogowe (na około 40 sztuk)
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • gorąca woda


Mąkę wsypać do miski, powoli wlewać gorącą wodę (na początek około pół szklanki i dokładnie wymieszać). Ilość wody zależna jest od mąki, jej typu i wilgotności. Na 3 szklanki mąki przeważnie potrzebna jest około  1 szklanka wody. Zarobić gładkie, elastyczne ciasto. Wałkować cienko, wykrawać szklanką kółka. Na każdy krążek ciasta nałożyć nadzienie i zlepić. Pierogi gotować we wrzącej osolonej wodzie, od czasu do czasu delikatnie mieszając. Gdy wypłyną gotować jeszcze 2-3 minuty.

Nadzienie:
  • 200g puree z dyni
  • 100g sera feta
  • tymianek
  • sół, pieprz
  • gałka muszkatołowa


Puree wymieszać z fetą, dodać tymianek, doprawić do smaku.



Propozycja podania: masło stopić, dodać  4 ząbki czosnku (w całości), trzymać na niewielkim ogniu, aż masło przejdzie smakiem czosnku. Należy uważać, żeby nie spalić masła i nie zbrązowić czosnku. Gotowe pierogi polać masłem, posypać świeżo startym parmezanem.

SMACZNEGO :)








3 komentarze :

Droczilka

Ciekawy pomysł na pierogi. :-)

poswix

Och jej, szkoda, że nie mam już dyni w zamrażarce... :) Pomysł wyborny. :-) Będą mi się śniły w nocy. :-)

ola in the kitchen

Ja pure z dyni wekuje. Kilka słoiczków jeszcze zostało więc zapisuję przepis :}