środa, 2 stycznia 2013

ROLADKI Z CUKINII Z RICOTTĄ







Ostatnio przeżywamy z B fascynację Gordonem Ramsayem. Kiedyś ten kucharz kojarzył mi się głównie z Hell's Kitchen i jego osobowość wydawała mi się mało zachęcająca, ale dzięki książkom i kursom gotowania online, zmieniłam zdanie. Miałam okazję jeść w Jamie's Italian (i było pysznie), teraz marzy mi się obiad w Aubergine :) Przepis na zwijane ruloniki z cukinii pochodzi z jednego z filmików. Jeśli ktoś nie przepada za ricottą, można zamienić na kremowy serek śmietankowy. A samo nadzienie świetnie smakuje też na grzankach czy krakersach.


SKŁADNIKI:

  • 1 cukinia
  • 250 g ricotty
  • 70 g orzeszków ziemnych niesolonych
  • 1/2 cytryny
  • bazylia (świeża lub suszona)
  • oliwa z oliwek
  • ocet basamiczny
  • sól
  • pieprz

Cukinię umyć, odciąć koniec i ostrym nożykiem do obierania warzyw pociąć wzdłuż na cienkie paski. Paski cukinii ułożyć na blaszce do pieczenia, obficie skropić oliwą, posypać solą i pieprzem. Odstawić na 15-30 minut (cukinia ma się zrobić przezroczysta). Orzeszki ziemne wrzucić na gorącą patelnię (bez tłuszczu), prażyć, aż nabiorą ładnego koloru. Wystudzić. Do ricotty dodać przestudzone orzeszki, sok z połowy cytryny, 3 łyżki oliwy, posiekaną bazylię, sól i pieprz. Na paski cukinii nakładać około łyżki serka, zwijać w roladki. Tuż przed podaniem skropić roladki oliwą z oliwek oraz octem balsamicznym.

SMACZNEGO :)







7 komentarze :

Evela

wygląda i brzmi pysznie! Na jakieś towarzyskie spotkanie trzeba wypróbować :)

paula

jakie one śliczne :) idealny przykład na to , że i w potrawach mniej znaczy więcej :)

Ciachomania

gorąco polecam! :)

Schokolade Inspirationen

Super :)

Ola

znowu nabrałam ochoty na sylwestrowe przekąski...

ola in the kitchen

Smacznie i prosto - to lubię :]
Pozdrawiam.

veronika

Lubię połączenie cukinii i ricotty, pięknie podane:)