sobota, 19 stycznia 2013

TIRAMISU






Deser, który chyba wszyscy znają. Tutaj- w mojej wersji. Z tego przepisu Tiramisu robiła jeszcze moja Mama i tak już został w rodzinie :) Teoretycznie porcja na 6 osób, chyba, że tak jak B i ja uwielbiacie włoskie smaki- u nas znika dowolna ilość w mgnieniu oka :) Ważna jest jakość składników, próby zamiany amaretto na wódkę i olejek migdałowy czy mascarpone na inny serek, mogą skończyć się fiaskiem.

SKŁADNIKI: (6 porcji)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 250 g mascarpone
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej (polecam espresso)
  • 2 łyżki amaretto
  • paczka biszkoptów (tzw. kocie języczki)
  • kakao do posypania

Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać mascarpone, delikatnie wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do masy z mascarpone. Zaparzyć mocną kawę (2 łyżki  na około 250-300 ml wody). Wystudzić, dodać amaretto. Biszkopty delikatnie zanurzać w kawie, ułożyć jedną warstwę na dnie naczynia lub pucharka. Na warstwę biszkoptów wyłożyć połowę masy mascapone, następnie znowu biszkopty zanurzone w kawie i masa. Całość posypać kakao. Przed podaniem parę godzin schłodzić.

SMACZNEGO :)




6 komentarze :

Roz Airad

Uwielbiam

Salvador Dali

ojej.. ale piękne, ale smaczne! Jak przypomniał mi się teraz ten smak..<3

ola in the kitchen

Tiramisu, to mój kawałek nieba :} Uwielbiam!

veronika

Musze przyznać, ze jeszcze nie robiłam tiramisu. Może dlatego ,że jest tak popularnym deserem. Patrząc jednak mam ochotę wziąć się do roboty :)

ev

Zaburczało mi w brzuchu! ;-)

Anonimowy

<3 tiramisu