środa, 23 stycznia 2013

ZUPA KREM Z PIECZAREK





Za oknami zima na całego, a cóż lepiej rozgrzewa niż pyszna zupa? Moja faza na zupy kremy nadal trwa :), tym razem polecam krem z pieczarek. Jeżeli mamy gotowy bulion (warzywny lub z kurczaka), przygotowanie zupy nie trwa długo. Bardzo dobrze smakuje z groszkiem ptysiowym lub pieczywem. Dobrze jest skropić pieczarki sokiem z cytryny, dzięki temu mniej ciemnieją i zupa jest jaśniejsza.

SKŁADNIKI:
  • 500 ml bulionu z kuczaka
  • 1 duża cebula
  • 500 g pieczarek
  • sok z połowy cytryny
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
  • gęsta śmietana


Cebulę obrać i drobno pokroić. Podsmażyć na oliwie, aż zmięknie. Pieczarki obrać, pokroić na kawałki, skropić sokiem z cytryny. Kawałki pieczarek dodać do cebuli, dusić około 10 minut. Dolać bulion, gotować na małym ogniu około 20 minut. Zupę zmiksować przy użyciu blendera, doprawić solą i pieprzem. Przed podaniem dodać śmietany.

SMACZNEGO :)




7 komentarze :

Praliné

klasycznie i smacznie :)

Dzikowiec

Dziś też robiłam :) Wygląda przepysznie!

Salvador Dali

krem z pieczarek? Nie próbowałam.. Ale tak ładnie ja podałaś, że bardzo kusi, oj baardzo :)

AZgotuj!

Cudny ten garnuszek :)

ola in the kitchen

Zjadła bym miseczkę! mniam...

Charlotte

mm wygląda bardzo sielsko :)

Anka

Bardzo dobra. Zapraszam po moje przepisy www.goodtotry.blogspot.com :)