niedziela, 24 lutego 2013

CHLEBEK BANANOWY SOPHIE DAHL




Przepis pochodzi z książki "Apetyczna panna Dahl". Dostałam ją w prezencie i wciąż nie mam jej dosyć. Często do niej wracam, oglądam piękne zdjęcia, przeglądam przepisy. 
Idea bananowego chlebka (banana bread) jest dość specyficzna. Wypiek z pochodzenia amerykański, wilgotny i raczej ciężki. Podstawą są oczywiście banany, bardzo dojrzałe i dzięki temu nadające ciastu odpowiednią  słodycz. U nas znika błyskawicznie, musiałabym upiec co najmniej dwa, żeby następnego dnia móc opiekać kromki w tosterze :) W oryginalnym przepisie była mąka orkiszowa lub jakaś inna, ja często piekę go z mąką pszenną.


SKŁADNIKI: (mała keksówka)

  • 4 dojrzałe banany
  • 75 g masła
  • 1 jajko
  • 200 g cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 170 g mąki orkiszowej lub pszennej

Banany rozgnieść i przenieść do miski. Utrzeć je z miękkim masłem, cukrem i jajkiem. Dodać sodę i sól, a następnie wmieszać mąkę. (czasem po prostu miksuję wszystko blenderem) Przełożyć ciasto do foremki wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem.
Piec w temperaturze 170C (termoobieg) około godziny (przy sprawdzaniu, czy ciasto jest już upieczone, patyczek nigdy nie będzie idealnie suchy).

SMACZNEGO :)

















18 komentarze :

Capacitier

Po takich wpisach mam coraz większą ochotę na tą książkę :D

Agnieszka

To już prawdziwa klasyka na blogach kulinarnych. :)

teenager ;)

mmm marzę tylko o takim ,nie mam bananów hehe ;d pycha !

Marta

muszę się rozejrzeć za tą książką
chlebek wygląda świetnie!

Roz Airad

...bajecznie wygląda ;D

kruszyna

Ojj wiem coś o tym, ja również często wracam do tej książki. Nawet gdy nie szukam przepisu. Lubię tak po prostu poprzyglądać się zdjęciom, bo są przepiękne :) A chlebek bananowy jest świetny :))

ola in the kitchen

Bananowa klasyka! mniam,mniam :D

Salvador Dali

też się czaję na tą książkę-może już niedługo?;)
Wygląda zbyt dobrze, ech..;)

Ivka

Znam ten chlebek i faktycznie jest apetyczny, podobnie jak panna Dahl :)

ev

Jeden z moich ulubionych przepisów Sophie :-)

ev

Jeden z moich ulubionych przepisów Sophie :-)

ev
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Ciachomania

mój też :)

Ciachomania

szczerze polecam, książka jest świetna! :)

Ciachomania

zdjęcia są niesamowite i na dodatek baaardzo apetyczne :)

Anonimowy

Przepyszny, dzięki wielkie za przepis :)

Anonimowy

Super chlebo- ciasto;)

Anonimowy

Super chlebo -ciasto .Goście zachwyceni;)