piątek, 22 marca 2013

BABKA CYTRYNOWA Z KOKOSEM






Ten przepis jakiś czas temu zobaczyłam na blogu evooshack i bardzo mi się spodobał. Mam ostatnio mniej czasu i lubię piec takie szybkie ciasta. Ciasto jest rzeczywiście nienachalnie słodkie, ale smakuje wybornie. Idealne do herbaty czy kawy, jest lekko wilgotne, przez co nawet na drugi dzień jest pyszne. 


SKŁADNIKI: (duża keksówka)
  • 250 g masła lub margaryny do pieczenia
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki mleka
  • skóra otarta i sok z jednej cytryny
  • 4 łyżki wiórków kokosowych

Masło utrzeć z cukrem, dodawać pojedynczo jajka i miksować do otrzymania jednolitej masy. Wlać mleko, dodać skórę i sok z cytryny oraz wiórki kokosowe. Zmiksować, następnie stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Ciasto przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze  190 C (termoobieg) około 45 minut.

SMACZNEGO :)




10 komentarze :

Ervisha

Uwielbiam cytrynowe wypieki. Dodatek tego kokosu wydaje sie bardzo ciekawy i smaczny :)

Shiral Kucharzy

Pochlebstwo prostaty, szybkie i smakujące wybornie:)

Roz Airad

wygląda bajecznie ;D

ola in the kitchen

Ciekawe zestawienie smaków! Cytrynowo-kokosowej babeczki jeszcze nie jadłam.

Ola

na Wielkanoc jak znalazł, koniecznie do herbaty :)

Schokolade Inspirationen

Z kuszącą nutką ;)

Salvador Dali

nie jestem wielką fanką babek, ale z nutą cytrynową chętnie bym spróbowała:)

ev

Bardzo się cieszę, że skorzystałaś z przepisu - a tym bardziej, że ciasto smakowało :-)

Pozdrawiam!

ola osęka

Ooo bardzo fajny blog napotkałam !!! :D
niestety nie wiedziałam że tyle osób ma taką nazwę ciachomania czy.. maniak :(
i mamy dość podobnie ale nie martw się zmienię jak najszybciej :)
fajnie by było abyś weszła na naszego bloga :)
ciachomaniak.blogspot.com/

kruszyna

Czasami takie przepisy na szybkie ciasta bardzo się przydają :) A babeczka bardzo smakowita :)