niedziela, 7 kwietnia 2013

PASZTET Z DROBIU






Specjalistą od tego pasztetu jest B, w jego wydaniu pasztet jest dokładnie taki, jak być powinien- kremowy, smarowny i po prostu pyszny. Jest to nasz Wielkanocny klasyk, ale z uwagi na jego ogromną popularność, mamy mocne postanowienie, że będzie pojawiał się częściej :) Jest czasochłonny, ale warto. Dodam, że jest to jedyny pasztet, który jadam, a osoby, które mnie znają, wiedzą, że to COŚ znaczy :)


SKŁADNIKI: (2 średniej wielkości keksówki)

  • 1 kg mięsa z drobiu (polecam 1/2 kg filetu z indyka i 1/2 kg podudzi z kurczaka)
  • 20 dkg wątróbki drobiowej
  • 30 dkg boczku bez skóry
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 4 cebule
  • 4 jajka
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • oliwa z oliwek do smażenia

Mięso i boczek ugotować z marchewką i pietruszką. Wątróbki sparzyć wrzątkiem. Cebulę obrać, drobno pokroić i podsmażyć. Mięso obrać z kości, dodać marchewkę, pietruszkę, boczek, wątróbkę i cebulę. Zmielić, a dla bardziej kremowego efektu zblendować. Dodać surowe jajka, przyprawy, dokładnie wymieszać. Foremki wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Przełożyć masę do foremek, piec około godziny w temperaturze 180 C (termoobieg).

SMACZNEGO :)



9 komentarze :

Shiral Kucharzy

W takim razie przepis zapisuję, zrobię w wolnej chwili mojego przyszłemu mężowi. Na pewno wyjdzie smakowity:)

Evela

Wygląda przepysznie, ale to przewyższa moje możliwości :))))

bbrzoskiwneczka

;)

kruszyna

Domowy pasztet, pychota! Co prawda u mnie w domu częściej robi się pasztet wieprzowy, ale drobiowy na pewno też jest smaczny. Widać, że jest delikatniejszy i taki kremowy :)

Salvador Dali

fakt-prezentuje się wyśmienicie! :)
Aż naszła mnie ochota;)

ola in the kitchen

Ja osobiście nie jestem fanką pasztetów. Skoro zachwalasz to musi być pyszny!

ev

Kusisz mnie tym pasztetem... jakiś czas temu miałam chęć i pomysł na domowy pasztet, również z drobiu, ale jakoś przepadł... Muszę jeszcze raz poważnie się nad tym zastanowić :-)

Schokolade Inspirationen

Zdecydowanie wolę domowy :)

Anonimowy

jutro jadę po mięso no i zabieram się do roboty.Wygląda pysznie!