sobota, 11 maja 2013

CIASTO MARCHEWKOWE







Ciasto marchewkowe "chodziło" mi po głowie od dłuższego czasu. Ostateczny impuls do działania dała mi Ewelina (jej świetny blog znajdziecie tutaj). Ciasto jest pyszne, w stylu amerykańskim- wilgotne, raczej ciężkie. Świetnie smakuje zaraz po upieczeniu, jak i na drugi dzień (więcej nie udało nam się wytrzymać ;) O jego popularności może świadczyć też to, że na życzenie B, będę je piekła drugi raz w tym tygodniu (i tylko zdrowy rozsądek powstrzymywał nas od trzeciego pieczenia :). Ciasto marchewkowe jest proste, a najwięcej czasu zajmuje tarcie marchewki. Przepis pochodzi ze strony Marthy Stewart.

SKŁADNIKI: (tortownica o średnicy 26 cm)

  • niecałe 0.5  szklanki oleju lub oliwy z oliwek
  • 1.5 szklanki mąki pszennej
  • 1.5 łyżeczki sody
  • 1.5 łyżeczki cynamonu
  • 0.5 łyżeczki soli
  • 3 jajka
  • 0.75 szklanki białego cukru
  • 0.5 szklanki brązowego cukru
  • 0.5 szklanki jogurtu naturalnego
  • 3 duże marchewki

Marchewkę obrać i utrzeć na tarce (nie  musi być drobno utarta). Mąkę wymieszać z sodą, solą i cynamonem. W misce delikatnie rozbić jajka, dodać cukier, utrzeć. Dolać jogurt naturalny i olej, wymieszać. Suche składniki wymieszać z mieszaniną mokrych, na koniec dodając utartą marchewkę. Ciasto wylać do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w temperaturze 170 C (termoobieg) 40-45 minut (do tzw. suchego patyczka).
Po wystygnięciu posypać cukrem pudrem lub białym lukrem.






8 komentarze :

Evela

wygląda smacznie! Ja zaraz zabieram się za marchewki, zobaczymy co to będzie tym razem:)

ola in the kitchen

Bardzo fajne ciasto!

Salvador Dali

ooo ja! Marchewkowe-cuudo:) Wielbię to ciacho: wilgotne, ciężkie, ale takie.. doobre :)

Schokolade Inspirationen

Mój jedyny marchewkowy wypiek to rogaliczki ;)

Dom Rozalii

O tak...to jedno z ulubionych ciast.Ten niepowtarzalny smak :))
Pozdrawiam. Juz wiem,że tu wrócę, by skosztować Twoich słodkości:)
Miłej niedzieli.

Evela

Moje marchewkowe cudo już zniknęło ... wypadałoby od razu piec podwójną porcję...

Kulinarna Fuzja

Szaleję za ciastami marchewkowymi! U mnie pewnie zniknęłoby w przeciągu jednego dnia...;p

ev

To jedno z moich ulubionych ciast, choć w moim wydaniu nosi nazwę piernika marchewkowego i zawiera dodatkowo kakako :-)

Ale narobiłaś mi smaku! ;-P