sobota, 27 lipca 2013

Czekoladowy fondant / lava cake





Jestem czekoladoholikiem, nieuleczalnym. Czekoladowy fondant spróbowałam parę lat temu w restauracji i można powiedzieć, że była to miłość od pierwszego zjedzenia :) Kwestią czasu było odtworzenie tego smaku w domu. Idealny deser powinien mieć ładną skorupkę z ciasta i delikatnie lejący gęsty środek. Uzyskanie idealnego fondant wymaga czasem paru prób- w zależności od piekarnika czas pieczenia może być nieco dłuższy lub krótszy. Ważne jest by użyć składników dobrej jakości- tutaj zamienniki się nie sprawdzą. 

SKŁADNIKI: (2 kokilki)
  • 62 g czekolady (minimum 60% kakao)
  • 62 g masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 żółtko

            masło do wysmarowania kokilek
            kakao do wysypania kokilek

Masło i czekoladę rozpuścić i przestudzić. Jajka roztrzepać z cukrem. Do masy jajecznej dodać masło z czekoladą i mąkę. Dobrze wymieszać. Kokilki wysmarować masłem i obsypać kakao. Masę przełożyć do kokilek, piec w temperaturze 230 C (termoobieg) 7-8 minut. Delikatnie przełożyć na talerz i podawać ciepłe.








14 komentarze :

moja pasja smaku

Uwielbiam to ciastko :)

Anonimowy

Moje ulubione !!! chrupiacy na zewnatrz i lejacy sie srodek ! pychotka !!! mK

Bartosz Chronowski

Jak nie jestem fanem czekolady, to cudo mogę jeść i jeść...

Kulinarne Wyskoki

To jest.... nieskazitelne, po prostu idealne :) Yummy!

Karmel-itka.

jaaa... zawsze chciałam upiec. ale się boję, że spapram sprawę.
wyszło Ci idealnie!

Cynamonowy Pył

Ekstremalnie czekoladowe .... a przepis niesamowicie prosty .... na pewno wypróbuję :) Pozdrawiam

siostraelwa

Padłam...wszystko bym w tym momencie oddała za takie cudeńko na jutrzejszy poranek do kawy!!

ola in the kitchen

Coś specjalnie dla mnie :D Mniammm

Salvador Dali

o matulu.. rozpłynęłam się.. dooosłownie <3

navynut

MNIAM, mam ochotę ugryźć monitor, na prawdę wygląda niesamowicie !

kruszyna

O rany, aż mi ślinka cieknie na sam widok! Jakie to musi być pyszne! :))

AZgotuj!

Wspaniale wyszedł. To smaczne czekoladowe celebrowanie :)

Anonimowy

Ewuniu , ja coś podobnego ( la Negrette) podaję na gorąco z białymi waniliowymi/śmietankowymi lodami ! Pycha !!!!
RB

Mateusz Telega

Wygląda perfekcyjnie nie mogę doczekać się kiedy zrobię sama:)