niedziela, 14 lipca 2013

Dżem truskawkowy








Domowe przetwory mają w sobie coś magicznego :) Wymagają większego nakładu pracy niż po prostu otwarcie słoiczka ze sklepu, ale zdecydowanie warto. Dokładnie wiemy, co jest w środku, mają o wiele lepszy smak, a widok półek zastawionych owocami lata- bezcenny :) Jest to też miły prezent dla znajomych, na dodatek wpisujący się w modną konwencję hand made.
Teraz jest idealny czas na przetwory truskawkowe- są one najtańsze i najsłodsze. Mój dżem (wzorowany na przepisie z Moich Wypieków) jest słodki- zgodnie z życzeniem B, ale można zmniejszyć ilość cukru. 
Kiedyś wyparzałam słoiki wrzątkiem, a po napełnieniu gotowały się w garnku z wodą. W tym roku stawiam na piekarnik, jest szybciej i efektywniej, zwłaszcza, że więcej słoików na raz się w nim mieści.
Moja pierwsza partia dżemów powoli się kończy, koniecznie muszę zrobić kolejną :)
Zbliżają się pierwsze urodziny mojego bloga, a ja mam potrzebę zmian. Mam nadzieję, że nowy szablon (jeszcze nieskończony) Wam również się spodoba! :)

SKŁADNIKI:

  • 3 kg truskawek
  • 800 g cukru
  • 5 łyżek soku z cytryny


Truskawki umyć, odszypułkować, przełożyć do garnka z grubszym dnem. Dodać cukier i sok z cytryny. Przełożyć garnek na kuchenkę, cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia. Gotować przez kilka godzin (na małym ogniu, bez przykrywki), aż woda odparuje, a dżem będzie miał odpowiednią konsystencję. Ja rozłożyłam gotowanie na 3 dni, po 1-2 godziny każdego dnia.
Słoiki razem z przykrywkami  umyć, wysuszyć, wstawić do zimnego piekarnika. Piekarnik nastawić na 110C (termoobieg), piec słoiki około 15 minut (od osiągnięcia temperatury 110 C). Słoki napełnić gorącym dżemem, dobrze zakręcić i wstawić do piekarnika na kolejne 20 minut. Wystudzić i gotowe :)




7 komentarze :

navynut

Domowy dżem musi smakować niesamowicie - jeszcze nie robiłam, ale może w końcu czas się za to zabrać !

Evela

wygląda cudnie! PEwnie smakuje jeszcze lepiej :) może i na mmnie przyjdzie kiedyś czas ...

Paulina Urbańczyk

Szkoda, że sezon truskawkowy tak szybko się skończył :( Wygląda smakowicie ! Pozdrawiam ciepło :)


http://mojapasjasmaku.blogspot.com/

Salvador Dali

uwielbiaaaam! domowe najlepsze, mniaam:) choć ja dodaję jakiś proszek typu żelifx:)

ola in the kitchen

Fajny patent z piekarnikiem :D Domowe przetwory są wyśmienite!

Magda

Domowy dżem truskawkowy otwarty zimą to jedno z piękniejszych doznań. Zgadzam się z Olą że piekarnikowy sposób na słoiki jest ekstra:)

kruszyna

Kupne dżemy nie są nawet w połowie tak dobre jak te domowe, a truskawkowe konfitury co roku zajmują honorowe miejsce w naszej spiżarni :))