niedziela, 11 sierpnia 2013

Torcik bezowo- lodowy Nigelli






Przepis pochodzi z książki "Nigellissima", do której często lubię wracać. Piękne, apetyczne zdjęcia i wiele smakowitych przepisów, które trafiają w nasz gust. Deser jest nad wyraz prosty, jedyny minus- trzeba czekać, aż się schłodzi (a wierzcie mi, jest to ciężkie oczekiwanie ;). Nigella podaje torcik z sosem czekoladowym. O dziwo, choć jestem wielką fanką czekolady w każdej postaci, tutaj sos nie jest niezbędny. 


SKŁADNIKI (mała keksówka)

  • 300 ml śmietany kremówki
  • 30 g gorzkiej czekolady (min 70% kakao)
  • 1 łyżka likieru Elisir San Marzano  lub likieru kawowego (Amaretto też jest dobre)
  • 100 g gniazdek bezowych

Ubić śmietanę, aż będzie gęsta, ale niezbyt sztywna. Drobno posiekać czekoladę, wmieszać razem z likierem do śmietany. Pokruszyć bezy (niezbyt drobno), dodać do masy. Keksówkę wyłożyć dużym kawałkiem folii spożywczej (tak, by potem przykryć zawartość). Przełożyć masę do keksówki, okryć zwisającą folią. Wstawić do zamrażalnika na minimum 8 godzin lub najlepiej, na całą noc.








11 komentarze :

Salvador Dali

ej, tego jeszcze nie znałam.. Ciekawy przepis, podoba mi się :) /muszę wypróbować, bo kusi ;)

Evela

wygląda idealne na wakacyjne spotkania :)))

Bartosz Chronowski

oj, idealne to dobre określenie.

moja pasja smaku

Uwielbiam takie słodkości - beza na zimno do tego jeszcze jakiś owoc mniaam :)

kruszyna

Świetny przepis! Łatwy w wykonaniu, a takie pyszności wychodzą. Zapiszę go i wypróbuję na pewno :))

Anonimowy

Uwielbiam bezy a do tego jeszcze lody...pewnie pychotka !
mam nadzieje ze kiedys sprobuje ?!mK

ola in the kitchen

Robiłam, pycha! :D

miga

Przepis idealny *.*

Anonimowy

proponuję dodać jeszcze prażone migdały (płatki lekko opieczone na patelni).

Anonimowy

Pyszny, moje corki uwielbiaja ten deser. Kto jeszcze nie robil goraco polecam.

Anonimowy

Ok, z jakiej ilości śmietany zrobić deser dla 20 osób? Resztę sobie przeliczę ;-)