sobota, 14 września 2013

Papryka konserwowa





Robienie przetworów na zimę ma w sobie coś magicznego. Lubię patrzeć na półki zastawione słoikami, mam wtedy całkiem pierwotne uczucie bezpieczeństwa ;) Papryka to od paru lat nasz hit. Szybko się ją robi, zwłaszcza odkąd pasteryzujemy słoiki w piekarniku. Pyszny dodatek do obiadu, sałatek czy kanapek.

SKŁADNIKI:
  • 3 kg papryki (może być w różnych kolorach)
  • ziele angielskie
  • pieprz ziarnisty
  • liście laurowe
  • ziarna gorczycy
  • 10 szklanek wody
  • 2 szklanki octu 10%
  • 4 łyżki oliwy
  • 2 szklanki cukru

Paprykę umyć, usunąć z niej gniazda nasienne, pokroić na mniejsze części. Przygotować zalewę- wodę, ocet, cukier i oliwę zagotować, wystudzić. Słoiki wypasteryzować w piekarniku w temperaturze 110 C przez 10-15 minut (słoiki z nakrętkami wstawić do zimnego piekarnika, czas mierzymy od nagrzania piekarnika). Do słoików włożyć paprykę, dodać 2-3 ziarna ziela angielskiego, 5 ziaren czarnego pieprzu, 1 liść laurowy, kilkanaście ziaren gorczycy. Paprykę zalać przestudzoną zalewą. Słoiki wstawić do nagrzanego piekarnika (110C) na 15 minut.






10 komentarze :

Anonimowy

Chwile spedzone na wspolnym robieniu przetworow sa bezcenne ! A jesli jeszcze wychodza tak doskonale w smaku i ciesza swoim kolorowym wygladem -to nie ma nic wspanialszego !mK

Salvador Dali

o tak, przetwory to pierwsza myśl, gdy pojawiają się różnego rodzaju owoce,warzywa tylko letnie :)
Szkoda, że zajmuje to tyle czasu, jeśli jest większa ilość :(

AZgotuj!

A ja pamiętam, ze mama kiedy robiła przetwory, nie miała dla nas czasu. Ale tego staram się nie rozpamiętywać tylko to pyszne ze słoiczka. Pyszne te Twoje papryczki:)

Ewelina C.

ja tam czekam na jakieś pomidorowe zaprawy:)

kruszyna

Poczułam się jak w domu :D My również co roku konserwujemy paprykę w octowej zalewie, pychota :))

galantyna.pl

Muszę się przerzucić na tę pasteryzację w piekarniku.

ola in the kitchen

Warto mieć kilka takich słoików w spiżarni :D

Marta

mam podobnie gdy patrzę na półki z zaprawami :)
papryki jeszcze nie robiłam, ale zapowiada się fajnie

ev

Dużo czytałam o pasteryzacji w piekarniku, jednak w dalszym ciągu nie udało mi się ustalić pewnej banalnej kwestii: stawiasz słoiki na blasze, czy na kratce?

Pozdrawiam!

PS. Papryka wygląda rewelacyjnie :-))

Ciachomania

Dziękuję za wszystkie miłe słowa :) Zimne słoiki stawiam na blaszce, nagrzewają się razem z piekarnikiem. Do tej pory moja metoda mnie nie zawiodła :)