niedziela, 1 września 2013

Zupa krem z pomidorów





Koniec lata to idealny czas na pomidory. Są zdecydowanie najlepsze, słodkie i pełne smaku. Bardzo lubię poranne wyprawy na targ, przebieranie w gatunkach pomidorów, możliwość własnoręcznego ich wybrania, powąchania. Zupa krem z dojrzałych pomidorów jest pyszna. U mnie z dodatkiem sera z niebieską pleśnią, można go też zastąpić twardym serem dojrzewającym czy mozzarellą. Polecam!

SKŁADNIKI:

  • 1 kg dojrzałych pomidorów
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 500 ml bulionu (warzywny lub z kurczaka)
  • tymianek, bazylia
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
  • ser z niebieską pleśnią

Cebulę i czosnek obrać, drobno pokroić i podsmażyć na oliwie. Pomidory obrać, wyciąć gniazda nasienne, pokroić na mniejsze kawałki. Dodać do podsmażonego czosnku i cebuli, dusić przez parę minut. Warzywa zalać bulionem, gotować około 20-30 minut. Pod koniec gotowania dodać świeże zioła, doprawić solą i pieprzem. Gotową zupę zblendować, podawać z serem z niebieską pleśnią.




16 komentarze :

Ewelina C.

ojj wygląda pysznie, a ja tak kocham pomidory!

Anonimowy

Z wielka niecierpliwoscia czekam na kazdy nowy wpis ! Blyskotliwy tekst i fantastyczne zdjecia ! Do pomodorowki mam ogromny sentyment, wiec pewnie i ta nowoczesna wersja jest smakowita !mK

Anonimowy

Z wielka niecierpliwoscia czekam na kazdy nowy wpis ! Blyskotliwy tekst i fantastyczne zdjecia ! Do pomidorowki mam ogromny sentyment wiec mysle ze i ta nowoczesna wersja jest smakowita !mK

AZgotuj!

Na targ chodzę popołudniu. Nie jestem rannym ptaszkiem. Humor rano mi nie dopisuje, ale może właśnie jakbym poszła rana poprawił by mi się od tych zapachów świeżych warzyw i owoców . Zupa wspaniała!:)

Schokolade Inspirationen

Ja z mamą ostro pracowałyśmy przez miniony tydzień robiąc koncentraty pomidorowe na zime:D

Bartosz Chronowski

Pychota mmmm.... :)

ola in the kitchen

Mniam, mniam wspaniały przepis na zupę pomidorową :D

kruszyna

To prawda teraz pomidorki są najsmaczniejsze. Szkoda, że zimą już nie będą miały takiego smaku. Ale korzystajmy póki są :)

martawkuchni.blog.pl

To jest to co uwielbiam:) mniam mniam:)

Salvador Dali

mam dom pełen pomidorów.. już wiem, co będę za zupa na obiad! :)

Gośka

zawsze na noc muszę tu zerknąć ... pomidorówki mi się chce!

Anna Hoszowska

Prawdziwa pomidorowa... super!

Kate

Zupka ugotowana, rodzinka zakochana w tym smaku :)
Pozdrawiam :)

Ciachomania

Cieszę się bardzo :)

martawkuchni.blog.pl

uwielbiam zupy kremy a pomidorową w szczególności:)

kuchareczka1008

Uwielbiam krem z pomidorów a ten wygląda bardzoapetycznie:) Polecam dodane przyprawy: Pomidory z czosnkiem i bazylią z NPS-MIX, dostępne na www.najlepszeprzyprawyswiata.pl