wtorek, 15 lipca 2014

Brownie





Przepis obowiązkowy dla każdego czekoladoholika :) Nie wiem, jak to się stało, że nie trafił jeszcze na blog. Ciasto, które robię bardzo często (niemalże z zamkniętymi oczami ;), o dziwo nawet B, który nie jest wielkim fanem czekolady- uwielbia to brownie i często się o nie upomina. Przepis Jamie Olivera, jak dla mnie idealny- lekko zakalcowate ciasto o pysznym smaku. Dobre na ciepło, zimno, same i z lodami. Jako dodatkową rekomendację napiszę, że jest to przepis, o który najczęściej jestem pytana :)


SKŁADNIKI: (forma 30 x 22 cm)
  • 250 g masła
  • 200 g dobrej jakościowo czekolady (używam jednej mlecznej i jednej gorzkiej)
  • 80 g kakao do pieczenia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 320 g cukru
  • 65 g mąki pszennej
  • 4 duże jajka

Czekolady i masło rozpuścić na parze. Wymieszać kakao, proszek do pieczenia, cukier i mąkę. Dodać mieszaninę do roztopionej czekolady z masłem. Wymieszać. Dodać jajka, dobrze wymieszać. Wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec w temperaturze 180C (termoobieg) 25-30 minut. Ciasto ma być wilgotne, ale nie płynne.



Trochę prywaty- nasz drugi, szalony pies- Limek :)


31 komentarze :

Ewelina C.

Wygląda pysznie muszę spróbować:-)

Ciążowe Zachcianki

Uwielbiam brownie! Twoje prezentuje się doskonale:)

Salvador Dali

uwieeeelbiaaaam!!! Mniam.. jeszcze z lodami <3

wenus-lifestyle

Świetnie wygląda :) Sama muszę zrobić, bo u mnie na blogu jeszcze nie ma ;)

Poezja Smaku

Brownie zawsze i wszędzie :)

Paulina Urbańczyk

Jestem uzależniona od czekolady i brownie mogę jeść kilogramami <3 Wspaniale się prezentuje :)

Sosna

Robiłem podobne, tez z lodami i owocami, cudowne! :)

Kasia - Pączek w kuchni

Pychotka :)

Zapraszam do mnie na Dietetyczną Pizzę!

www.paczekwkuchni.blogspot.com

Pozdrawiam :)

Marcela

mmmm.... kiedy widzę takie zdjęcia cierpię na ślinotok.....
pozdrawiam ciepło!

Anonimowy

Jedno z moich ulubionych ciast , w kazdej postaci - na zimno , na cieplo ! Pychotka !!!
Limek tez rewelacyjny !!! mK

ola in the kitchen

Jedno z moich ulubionych ciast :D A piesiu słodziasek z niego :D

AZgotuj!

dobrze, że jest teraz, bo mogłabym przeoczyć przepis:)

http://breakfastdancejoggingenjoy.blogspot.com/

Ja zawsze marzyłam o kawałku domowego Brownie, ale jakoś ciężko mi się zabrać za pieczenie tego ciasta.
Jedynie raz próbowałam, bardzo czekoladowe, smaczne, po prostu idealne :D

Galantyna.pl

Brownie i lody - toż to prawdziwa rozpusta :)

Muffi ;*

Wygląda wspaniale ! Tego brakuje na moim blogu !
Zapraszam Cię więc, na babeczki kokosowe !
Kulinariapalcelizac.blogspot.com
Pozdrawiam :-)

wenus-lifestyle

Wspaniale podane brownie <3 Super! :)

Anonimowy

No w końcu na swoim , królewskim , miejscu! Słuszna decyzja :-)
rb

AZgotuj!

ślinka cieknie od patrzenia trzeba przejść do działania:)

Marcin

Wygląda bardzo po królewsku!

Magda C.

Mmm nie ma nic lepszego od czekolady :)

martafwkuchni.blog.pl

ale pyszności, mniam mniam:)

Galantyna.pl

Prawdziwe pyszności, mam słabość do brownie :)

Loona

Uwielbiam czekoladę, ciasto czekoladowe i lody :)
Mam zapas czekolady więc chętnie wypróbuję Twój przepis, do tej pory nie mogłam znaleś odpowiedniego.

A prywatny pies - śliczny :)

Galantyna.pl

Trzy kolory - cudny smak i cudne zdjęcie!

caffegaleria

moje smaki i jeszcze tak ta wisienka...:)

wenus-lifestyle

Mniam, pyszności <3

http://wenus-lifestyle.pl/2015/02/herbata-z-imbirem-rozgrzewajaca-imbir-wlasciowosci/

Horeca

pyszne ciacho :)

Marta W

Jeśli chodzi o brownie, to o dziwo- jeszcze nie piekłam. Jedynie jako spód pod serniki. Chyba muszę spróbować. Fajnego macie psiaka. Gdyby nie umaszczenie, to nasz Misiu byłby baaaardzo do niego podobny. Jaka to rasa?
Pozdrawiam!

Ewa

Brownie szczerze polecam! Limek to bearded collie, a Muffin owczarek francuski briard.
Pozdrawiam :)

Unknown

Wygląda pysznie, a jakiej blachy Pani używa do tego przepisu? keksówka czy taka standardowa prostokątna?

Ewa

Używam prostokątnej formy 30 x 22 cm.